Apple Music rośnie znacznie szybciej niż Spotify

    Spotify to obecnie niezwykle popularna usługa strumieniująca muzykę. Ale ma też swoją konkurencję choćby w postaci Apple Music. Podstawowa różnica między nimi jest taka, że Spotify ma wersję darmową, zaś za Apple Music musimy zapłacić po trzymiesięcznym okresie próbnym. Apple potrzebuje więc płacących klientów i radzi sobie z tym coraz lepiej.

    Model sprzedażowy Spotify i Apple różni się o tyle, że ta pierwsza firma zawsze może polegać na reklamach, zaś Apple raczej musi mieć klientów, którzy wykupują subskrypcję do Apple Music. I okazuje się, że firma z Cupertino radzi sobie coraz lepiej z przenoszeniem użytkowników do swojej usługi.

    Według Gene’a Munstera z Loup Ventures Apple obecnie konwertuje użytkowników 2,5 raza szybciej niż Spotify. Munster uważa, że dzieje się tak głównie dzięki temu, że właściciele iPhone’ów mają po prostu więcej pieniędzy do wydania, więc chętniej wykupują dostęp do usług Apple.

    Munster podaje także, że w Stanach Zjednoczonych z Apple Music korzysta już aż 21 milionów subskrybentów. Ostatnio pojawiły się nawet głosy, że Apple przegoniło Spotify właśnie na amerykańskim rynku w zakresie liczby subskrybentów. Na razie jednak to właśnie Spotify ma 62% udziału w rynku, zaś Apple raptem 34%.

    Jeśli szukacie nowych słuchawek dousznych, to w polskich sklepach znajdziecie modele na każdą kieszeń. Zarówno te tańsze, jakForever BSH-100 czy droższe typu Bose SoundSport.