Huawei z największym wzrostem w segmencie wearables. Apple wciąż na szczycie

    Firma ICD, zajmująca się badaniami rynku, wypuściła ostatnio raport dotyczący segmentu tzw. wearables, czyli wszelakich opasek, które nosimy na ręku. Apple wciąż dominuje na tym kawałku produktowym, ale Huawei i Samsung zmniejszają dystans.

    Według raportu IDC na pierwszy kwartał bieżącego roku zarówno Samsung, jak i Huawei znacząco powiększyły swoją sprzedaż wearables. Ta druga firma była w stanie potroić swoje wyniki sprzedażowe i tym samym wzmocnić dwukrotnie swój udział w wearables w skali rocznej. Huawei zanotowało wzrost 282,2 proc. i wysłało do sklepów ok. 5 milionów urządzeń.

    Z drugiej strony mamy Apple, niekwestionowanego lidera, który wysłał do sprzedaży 12,8 miliona egzemplarzy swoich wearables. Na trzecim miejscu znajduje się niespodzianka – Xiaomi. Chińska firma wysłała na rynek 6,6 miliona egzemplarzy. Dalej mamy Samsunga (4,3 mln) oraz FitBit (2,9 mln).

    Co ciekawe, wszystkie firmy zanotowały wzrost sprzedażowy, co oznacza, że użytkownicy masowo zaczynają kupować cyklicznie wypuszczane sprzęty. Oczywiście nadal w innych kategoriach Apple pozostaje liderem, ale zaraz za nimi jest Xiaomi, Huawei oraz Samsung. Niestety, ta druga firma prawdopodobnie zanotuje w przyszłym kwartale znacznie gorszy wynik, a to ze względu na zakaz kontaktów handlowych z amerykańskimi producentami elektroniki.

    Apple jest więc najpopularniejszym dostawcą sprzętów typu werarable. Ich opaski nie są tanie, ale wciąż bardzo chętnie nabywane przez klientów.