Intel Gen11 Graphics zapewni obsługę całościowego skalowania

    Intel zamierza w procesorach z GPU Gen11 Graphics zapewnić wsparcie dla całościowego skalowania. Na rozwiązaniu skorzystają ci użytkownicy, którzy uruchamiają na komputerze obraz w mniejszej rozdzielczości od tej maksymalnej wspieranej przez monitor. Intel nie zamierza udostępnić tej funkcji dla starszych GPU.

    Intel Gen11 Graphics zapowiedziano wcześniej w tym roku. Wiemy, że nowe GPU trafią do przyszłych procesorów firmy. Najpewniej możemy ich spodziewać się w układach Ice Lake, których premiera odbędzie się w drugiej połowie tego roku. Jedna z wiceprezes Intela, Lisa Pearce ujawniła, że kolejna generacja GPU będzie wspierać całościowe skalowanie.

    W celu skalowania obrazu do różnych rozdzielczości wykorzystywane są pewne metody. Często jednak pojawiają się efekty uboczne w postaci rozmycia lub zbyt dużego wygładzenia krawędzi. Rozwiązanie, które ma obsługiwać Intel Gen11 Graphics, ma przeciwdziałać takim efektom, jak nieodpowiednia ostrość i postrzępione krawędzie. Przykładowe różnice w porównaniu do interpolacji dwuliniowej widzicie poniżej.

    Takie rozwiązanie z pewnością spotka się z uznaniem graczy, którzy będą chcieli uruchamiać stare tytuły na przykład na monitorach o rozdzielczości 4K UHD. Intel dodaje, że nowa funkcja będzie dostępna w GPU Gen11 Graphics i nowszych. Na starsze procesory nie zostanie udostępniona, z czym trzeba się pogodzić.

    Intel przygotowuje się do premiery pierwszych procesorów w 10 nm litografii, a tymczasem AMD wprowadza wkrótce nowe Ryzeny 3. generacji. Sugeruje się, że pierwsza z firm może wtedy wprowadzić spore obniżki cen na własne układy.